reklama

Šťastie: 5 dôvodov

Definície šťastia môžu byť rôzne. Filozofi a im podobní si s tým lámu hlavu už celé stáročia. Na Slovensku sme vo viacerých prípadoch nie veľmi naklonení šťastiu (bez relevantných výskumov, je to čistý odhad :)). Dokonca vyhlásiť, že sa mám fajn, som spokojný so svojím životom, je provokáciou. V mojom živote existuje 5 vecí, ktoré ma robia radostným a šťastným.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Viera - Hm, prečo o tom píšem? Možno by otázka mohla byť postavená opačne - prečo nie? Myslím si, že každý človek v čosi verí. Nechcem teraz zachádzať do filozofickej diskusie o transcendentne; ale kdesi v sebe nosíme túžbu po duchovne. Teda, viera v Boha, ktorý je milujúci, osobný, ktorý sa stará a ktorého poznávam, mi dáva nádej, že môj život môže mať hlbší zmysel. Koľko radosti! Tu by som ešte doplnil definíciu úspechu podľa Johna Maxwella: Úspech je poznať Boha a vedieť, čo odo mňa očakáva, plne rozvinúť svoj potenciál a zanechať po sebe niečo, čo prospeje druhým. Ak je toto úspechom, tak to chcem dosiahnuť aj pomocou viery.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rodina - Som veľmi vďačný za svojich rodičov a súrodencov. Je to pre mňa veľký dar. Neberiem to ako samozrejmosť, lebo dnes sa veľa rodín rozpadá. Z rodiny, ktorá drží pokope, mám veľkú radosť!

Priateľka - Mám skvelé dievča, s veľmi dobrým srdcom. Čo viac si priať? Keďže sa navzájom nevidíme až tak často, každý spoločný moment je výnimočný. Aké veľké požehnanie! Nájdenie spriaznenej duše by som prirovnal k nájdeniu pokladu, ktorý ochraňujem ako oko v hlave. Je osobou, pri ktorej chcem zabúdať na seba a učiť sa milovať bezpodmienečnou láskou. Myšlienka spoločného života ma privádza k veľkej radosti!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škola - Do školy chodím veľmi rád. Možno sa niektorí budú čudovať, ale neklamem. Kedysi tomu tak nebolo. Pani učiteľke na základnej a strednej škole viac záležalo na tom, aby som si urobil domácu úlohu, ako mne samému. Dnes sa na učenie pozerám inak. Chcem sa učiť, chcem čosi tvoriť, chcem byť dobrý v oblasti, ktorú študujem. Preto aj vzdelávanie zaraďujem medzi svoje radosti.

Spoločenstvo - Miesto, kde sa učím prijímať ostatných s ich chybami a zároveň miesto, kde ma ostatní prijímajú takého, aký som. Miesto, kde sa ukážu moje chyby a miesto, kde tieto slabosti s láskou a pomocou iných môžem prekonávať. Miesto, kde zdieľam svoju vieru, kde rastiem spolu s mojimi bratmi a sestrami, aby sme potom v živote dokázali robiť správne rozhodnutia. Je to akoby moja druhá rodina: ľudia, ktorých môžem bez pochybností nazvať svojimi priateľmi. Ak by som nemal spoločenstvo, môj život by vyzeral úplne inak. Mám veľkú radosť zo svojho spoločenstva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zoznam vecí alebo oblastí, ktoré mi robia radosť alebo ma robia šťastným, nie je kompletný. Našlo by sa milión drobností každý deň. Týchto päť však považujem za základné hodnoty, ktoré zohrávajú kľúčovú úlohu pre môj život, a preto ich nechcem a pravdepodobne ani nebudem meniť. Tieto hodnoty sú mojou cestou ku šťastiu.

Aké sú tie vaše? A ste šťastní?

Michal Perignáth

Michal Perignáth

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent práva. Bývalý vedúci kresťanského mládežníckeho spoločenstva. Možno trošku komplikovaný. Stále zaľúbený. Pravičiar. Zoznam autorových rubrík:  PrávoLoveŽivotPolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu