reklama

3 druhy lásky podľa obsahu

Láska je existenciálna vec. Veď aký by to bol život bez lásky? Myslím si tiež, že na tomto svete nie sme schopní úplne spoznať šírku, dĺžku, výšku a hĺbku lásky. Napriek tomu tvorí láska zmysel nášho života; láska bude tiež jediný predmet, z ktorého dostaneme naše posledné vysvedčenie. Delenia lásky sú rôzne, v tomto článku sa pozrieme na 3 druhy lásky podľa obsahu. Viem z vlastnej slúsenosti, že s týmito tromi druhmi lásky prichádzam často do konfrontácie. Každá skupina môže o mne povedať viac, ako si myslím. Ktoré sú tie tri druhy lásky?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)

1) Milujem ťa, ak. Zvláštny názov, možno ma niekto doplní cudzím slovom končiacim na -zmus. :) Milujem ťa, ak sa budeš správať presne podľa toho, ako ti poviem. Milujem ťa, ak pre mňa urobíš toto a tamto. Milujem ťa, ak mi urobíš domácu úlohu. Milujem ťa, ak splníš podmienky, ktoré ti určím. A tak by sa dalo pokračovať. Problém však prichádza, ak tú podmienku nesplním.

2) Milujem ťa, pretože. Aj tu by mohol nejaký slovný odborník doplniť cudzí názov. Ostaňme však pri tej spojke - pretože. Milujem ťa, pretože mi pomáhaš. Milujem ťa, pretože sa ku mne veľmi dobre správaš. Milujem ťa, pretože mi to spôsobuje dobre. Milujem ťa, pretože sa mi to hodí. Problém však prichádza, ak ti prestanem spôsobovať dobre.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3) Milujem ťa a bodka. Tu už použijem cudzie slovo, ktoré na svoje vlastné prekvapenie poznám, a je ním - agape. Toto slovo zahŕňa podľa mňa to najdokonalejšie z lásky, čo môžeme prežiť tu na zemi. Touto láskou veľmi milujem: je to nezištná láska. Znamená, že ti nebudem dávať podmienky, ktoré musíš splniť, ani ťa nebudem milovať, lebo je to pre mňa vhodné a výhodné, ale milujem ťa, pretože si ľudská bytosť, ktorá ma nesmierne vysokú hodnotu. Budem ťa milovať a chcieť to najlepšie pre teba bez toho, aby som potláčal svoju vlastnú osobnosť. Agape spôsobuje, že veľa stratím, ale o koľko viac získam! Agape neznamená, že ťa budem slepo vo všetkom podporovať a súhlasiť, len aby ti bolo dobre na môj úkor. Agape znamená, že chcem pre teba to najlepšie a nemôžem súhlasiť, keď si ničíš život - pretože ťa milujem. A bodka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prežiť bezpodmienečnú (nie slepú) lásku je veľký dar. Vtedy človek nepochybuje o svojej hodnote, nespochybňuje zmysel svojej existencie, nenosí v sebe myšlienky čosi si u niekoho zaslúžiť. Vtedy len prijíma, že je človekom. Aby potom touto láskou agape mohol ďalších „poľudštiť". Vo svojom vzťahu som prežil a prežívam, že prvé dva druhy lásky sú nešťastné - chcel som, aby moja priateľka vyzerala tak a tak, správala sa, ako si poviem, ale hlavne, aby som sa pri nej cítil dobre; chcel som zo vzťahu čo najviac vyžmýkať. Akonáhle prišla do môjho života zmena, uvedomil som si, že takto to ďalej nepôjde, a tak náš vzťah opeknel. Snažím sa dávať do vzťahu: chcem, aby sa ona mala pri mne dobre a na oplátku od nej prijmem viac, ako som dal. Tak viem, že náš vzťah stojí na dobrom základe a má pred sebou budúcnosť. Zvlášť ak sa manželia milujú touto láskou agape, dejú sa zázraky!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som si vedomý, že túto tému som nevyčerpal. Ani sa nedá! Viem, že láske sa treba učiť, a nikdy si nebudem môcť povedať - už som teraz za vodou. Všetci, vrátane mňa, sme pozvaní, aby sme sa učili milovať. Inak bude náš život ochudobnený síce len o jednu, ale veľmi podstatnú časť. Držím nám všetkým palce!

Nabudúce príbeh o ďalších druhoch lásky.

Michal Perignáth

Michal Perignáth

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent práva. Bývalý vedúci kresťanského mládežníckeho spoločenstva. Možno trošku komplikovaný. Stále zaľúbený. Pravičiar. Zoznam autorových rubrík:  PrávoLoveŽivotPolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu